دسته‌بندی نشده

انواع سه نظام و کاربرد آن در تراشکاری

انواع سه نظام و کاربرد آن ها

سه نظام از چه کاربردی برخوردار است؟

سه نظام به عنوان یکی از مهم ترین قطعات دریل به شمار می‌رود. دریل‌ها در انواع مصارف خانگی و صنعتی از کاربرد زیادی برخوردار هستند. به طوری‌که از دریل در انجام لوله کشی، نجاری، تراشکاری، بنایی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل‌ها به وسیله این محصول قابلیت استفاده دارند و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعه فلزی رابط بین دریل و مته می‌باشد. این محصول دارای دو نوع اتوماتیک و آچار خور است.  انواع بکس، سری پیچ‌گوشتی، سنگ سمباده زنی، مته و… از جمله سری‌هایی هستند که شما می‌توانید بر روی محصول نصب کنید. این محصول به صورت نیمه فلزی، فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شود. شما می توانید برای تهیه و خرید انواع سه نظام به فروشگاه تراش ابزار فراقتی مراجعه فرمایید.

انواع سه نظام و نحوه کار هر کدام

سه نظام اتوماتیک (بدون کلید)

سه نظام‌هایی که به صورت اتوماتیک تولید می‌شوند، در تعویض مته از سرعت بالایی برخوردار هستند و باز و بسته شدن آن به صورت دستی انجام می‌شود. چنان‌چه سرعت تعویض مته برایتان حائز اهمیت است، مدل اتوماتیک این محصول بهترین گزینه محسوب می‌شود. مته‌های این محصول فقط جهت عقربه‌های ساعت قابلیت چرخیدن دارند. لازم به ذکر است جهت کارهای سنگین و صنعتی از این محصول استفاده نکنید. سوراخ‌کاری چوب به وسیله این محصول امکان پذیر است. آچارهای سه نظام SDS از نوع اتوماتیک هستند.

  • سه نظام اتوماتیک تمام فلز: کار با این محصول با یک دست امکان پذیر است. شما می‌توانید با دست دیگر لوازم جانبی یا ابزار را نگه دارید.  

  • سه نظام اتوماتیک نیمه فلزی: جهت محکم کردن و شل کردن مته نیاز به هر دو دست دارید. لازم است با یک دست یک قسمت از سه نظام را محکم بگیرید و با دست دیگر قسمت دیگر را بچرخانید و آن را شل یا محکم کنید.

  • سه نظام اتوماتیک SDS: این محصول قابل استفاده در چکش تخریب و دریل‌ها می‌باشد. سیستم قلم گیر این نوع محصول در سه مدل 6 شیار، 5 گوش و 4 گوش تولید می‌شود. توان موتور، قدرت و وزن دستگاه از موارد تعیین کننده استفاده از مدل‌های مختلف این محصول می‌باشد.

نحوه کار این محصول

این محصول گزینه مناسبی جهت سنگ‌تراشی به شمار می‌رود. با ورود مته‌های اس‌دی‌اس به سه نظام عملکرد چکش ابزار کاملا تقویت می‌شود. چنان‌چه قصد دارید با مته‌های معمولی در فلز یا چوب حفاری کنید، نیاز به آداپتور مخصوص اس‌دی‌اس دارید.

سه نظام آچاری

جهت باز و بسته کردن مدل آچاری لازم است از آچار مخصوص یا کلید استفاده کنید. معمولا در جعبه‌های دریل، آچار وجود دارد. این محصول گزینه بسیار مناسبی جهت مصارف سنگین و صنعتی به شمار می‌رود. سرعت تعویض مته بر روی این محصول نسبت به مدل اتوماتیک پایین‌تر می‌باشد. چنان‌چه قصد دارید کار خود را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانید، بهتر است نسبت به خرید مدل اتوماتیک اقدام کنید.

سه نظام آچاری

نحوه کار

شما می‌توانید این نوع محصول را با یک آچار شل یا سفت کنید. آچار کمک می‌کند شما به آسانی و به طور ایمن مته را کاملا محکم کنید. در صورتی که کلید را گم کنید، با مشکل روبرو خواهید شد.

  • مدل آچارخور بلبرینگ ساده: این محصول از ساختار ساده‌ای تولید می‌شود. ساخت غلاف و دنده آن به صورت یک تکه صورت می‌گیرد. به همین دلیل نسبت به سایر محصولات مشابه از مقاومت بیشتری برخوردار است. این نوع محصول جهت کارهای عمومی همچون نجاری، دریل کاری ثابت و… مناسب می‌باشد.
  • مدل آچارخور سوپر بلبرینگ: این نوع محصول به بلبرینگ‌های ساچمه‌ای کوچکی مجهز می‌باشد. همین امر سبب کاهش اصطکاک می‌شود. جهت کارهای سنگین از دریل‌های صنعتی مخصوص استفاده می‌شود. مدل آچارخور سوپر بلبرینگ جهت بکارگیری بر روی این دریل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مدل آچارخور با جنس فولاد ضد زنگ: این نوع محصول جهت دریل‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لازم است استریل شوند. این محصول از نوع آچار خور با جنس فولاد ضد زنگ، مناسب مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها، مطب‌های دندانپزشکی و… می‌باشد.

  • مدل آچارخور مخصوص کارهای سبک: قبل از جایگزین شدن سه نظام اتوماتیک، از این محصول جهت مصارف خانگی با دریل‌های برقی دستی استفاده می‌شد. این محصول گزینه مناسبی جهت انجام کارهای سبک به شمار می‌رود.
  • مدل مینیاتوری: این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه از ابعاد بسیار کوچک‌تری برخوردار است. این محصول به سه نظام کوچک نیز شناخته می‌شود. از نوع مینیاتوری در آرمیچر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سه نظام مینیاتوری

سایز سه نظام

ساخت و تولید این محصول در سایزهای مختلفی همچون شش و نیم و شانزده میلی‌متری صورت می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد رایج‌ترین سایز این محصول در اندازه‌های ده و سیزده میلی‌متری می‌باشد. جهت اطلاع از سایز مورد نظر می‌توانید بدنه دریل را مشاهده کنید. معمولا سایز این محصول بر روی بدنه دریل و همچنین خود محصول درج شده است. هنگام خرید و تهیه دریل توجه به سایز از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم است شما با توجه به نوع نیاز و کاربرد خود نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. این محصول در سایز ده یا یازده میلی‌متر جهت مته‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت مته‌های بزرگ‌تر از سایز سیزده میلی‌متری استفاده می‌شود.

جهت خرید سه نظام توجه به چه نکاتی لازم است؟

جنس ساختار: توجه به جنس ساختار این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. ساخت و تولید این محصول از فلز، پلاستیک یا هر دوی آن‌ها صورت می‌گیرد. محصولاتی که از جنس پلاستیک ای‌بی‌اس تولید می‌شوند، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند.

سایز: با توجه به این‌که اندازه و سایز این محصول متفاوت است، بنابراین هنگام خرید باید به این مورد نیز توجه کنید. افراد غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای می‌توانند با توجه به نیاز خود، سایز محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

کیفیت: مرغوبیت و کیفیت این محصول نقش مهمی در طول عمر و ماندگاری آن دارد. هر چقدر سه نظام‌ها از دوام و کارایی بیشتری برخوردار باشند، کار با دریل راحت‌تر خواهد بود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید جهت خرید اینترنتی بدون صرف وقت، هزینه، انرژی و… نسبت به انتخاب و خرید این محصول اقدام کنید. سفارش شما در مدت زمان کوتاهی به مکان مورد نظر شما ارسال خواهد شد.

قیمت عوامل مختلفی در تعیین قیمت سه نظام‌ها تاثیرگذار هستند. مدل، نوع، جنس، سایز، کیفیت و… این محصول سبب افزایش یا کاهش قیمت می‌گردد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این محصول در درجه بندی مختلف تولید می‎‌شود. بنابراین برای این‌که بتوانید از این محصول به راحتی استفاده کنید، محصول درجه یک را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *